torsdag den 6. juni 2013

Paris..

Jeg har længe slet ikke har nogen aktivitet på bloggen. det skyldes en masse forskellige ting og sager - men det lader vi lige ligge for nu.  

I håbet på at blive bedre til at opdatere min blog har jeg taget kameraet ( der ellers har ligget længe i skuffen) med på tur og lægger ud med et par fotos fra Kærestens og min tur til Paris. 


Jeg har aldrig før været i Paris. På mange måder lever den ganske op til forventningerne og overstiger dem endda. Paris er SÅ meget mere end Eifeltårn, triumfbue og baguettes. 

Særligt er det fantastisk at "alt" er gratis eller reduceret når man er under 26.  på den konto har vi nok sparet i retning af 100€ på diverse museumsentréer og togbiletter. dét er ret så fordelagtigt når man er på SU. havde det ikke været sådan måtte man have prioriteret hvilke museer man ville besøge - i stedet fik vi suget en MASSE kultur til os. 
RER-tog fra Lufthavn til Hotel. 
 Aftentur i regnvej.  Operaen. 
 Formiddag i overskyet Montmatre. 



 Det var ikke planlagt. Vi skulle "bare" se hvordan museet så ud udefra - måske en tur op til udkigsposten.. Men så var det jo gratis når man var under 26. Det blev ikke et sekund fortrudt vi gik ind, et helt fantastisk museeum for moderne kunst. helt klart spændende i alle aldre. 
Hvorfor ser det bare SÅ meget mere lækkert ud en det gør herhjemme i tyskland?!  

 Vi fik besøg af en ven der plejede at bo i Mainz men som nu er flyttet tilbage til Lyon. hun havde taget hele den lange tur til paris for at se os. gensynsglæden var stor. 

  Tyskland i Paris. fadøl og kartoffelsalat. 


PS. ja, det ER en tyk, tyk striktrøje jeg har på på alle billederne. det var pææænt koldt. !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar